lauantai 17. toukokuuta 2014

Jotain vanhaa, jotain uutta...


 
Puuh! Ehtisikö sitä pari riviä kirjoittaa...  on tullut hiukan remonteerattua kämppää, noin off topic. Pientä puuhastelua vaan, hiomista ja kohta maalaamista. Tosin seuraavat kaksi viikkoa on töiden puolesta sellaista hulinaa, että auta armias... hirvittää oikein, kun katselee täyteen piirusteltua kalenteria... no, eiköhän tästä toukokuustakin selvitä. Aina se vaan hujahtaa, kuten koko kesäkin aina, kovin nopeasti. 
 
Off on mennyt ihan mukavasti. Painoa on tullut sellainen 4-5kg kisapainoon eli ihan sopivasti. Tuohan tulee hyvin äkkiä, kun taas syö hiilareita normaalisti, niin lihakset täyttyy nesteellä ja toki sitä tulee ihon allekin. Läskiä se ei siis ole.
 
Treenit on tehty tietysti ohjelman mukaan. Olkapäät on saaneet kyytiä. Olen tehnyt pystypunnerrusta vipuvarsilaittessa väärinpäin, eli naama selkänojaan päin. Saan jotenkin ihan mielettömän paljon paremman tuntuman. Joku sitä varmaan kyllä ilmeissään katselee, että eikö tuo nyt tiedä, miten päin laitteessa istutaan... :D Jotenkin siinä saa vapaamman liikkeen, vähän kuin tekisi vapaalla tangolla. Ja sehän se on pääasia, että menee perille. Jes!
 
 
Tässä on muuten muun uusi työtuoli. :) Jospa tällä saisi tuon rangan vieläkin parempaan kuntoon, kun ei tule istuskeltua tuntitolkulla passiivisesti paikallaan. Pallolla istuessa saa lantiota liikuteltua, mikä olisi todella tärkeää. Lantion ja etenkin ristiluun liike kierrättää selkäydinnestettä, joka kuljettaa mm. ravinteita aivoille. Voi vain kuvitella, jos istuu koko päivän ihan paikallaan, ettei se tee hyvää rangan syville lihaksille eikä aivoillekaan. Jos syviä tukilihaksia ei käytä, nehän heikkenee ja sitten ei pysy ryhti enää hyvänä ja riski kaikenlaisiin nikamavaivoihin kasvaa, kun niiltä puuttuu syvien lihasten tuki. Monet toimistotuolit tukevat liikaa, eikä omia tukilihaksia tule käytettyä ja asento on tuntitolkulla liian passiivinen.
 
Ranka tarvitsee yllättävän paljon liikettä pysyäkseen terveenä. Sen huomaa, kun pitkän työpäivän jälkeen lähtee työtuolista ja on aivan jumissa... Jospa nyt tämän avulla tulisi vähemmän nikamalukkojakin. Kun on kerran pakko kuitenkin koneen ääressä jököttää, niin tuossa voi vaikka jumpata samalla. Hyvältä vaikuttaa nyt parin viikon testauksen jälkeen.
 
Toki pallo ei sitten tosiaan yhtään tue. Eli, jos sitä ryhtiä ei jaksa pitkään itse pitää (heikot syvät lihakset), niin sitten ei kannata alkuun pitkään tuossa istua, sillä tuossa jos lysähtää ryhti kasaan, niin sitten on todella huono asento istua tuntikausia! Silloin toimistotuoli on parempi suurimman osan päivää. Eli oman tuntemuksen mukaan, kuinka kauan sitä jaksaa ryhdikkäästi istua ja pidentää sitten hiljalleen aikaa.
 
Ja ettei vaan olisi vapaa-ajan ongelmia (kuten koskaan ei ole ollut, vaan ennemminkin aina liian vähän aikaa tehdä kaikkea kivaa...), olen tässä kehitellyt vähän uusia suunnitelmia tulevaisuuden varalle. Tarjoutui niin loistava tilaisuus taas kehittää itseään, ettei sitä voinut olla käyttämättä. Katsotaan, mihin se polku oikein viekään! :) Mutta ei vielä siitä sen enempää, palaillaan siihen sitten. Itsensä kehittäminen kannattaa aina, olipa kyse fyysisestä tai henkisestä kehittämisestä. Molempi parempi! :)
 
 
You miss 100% of the shots you don’t take.
–Wayne Gretzky
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti