tiistai 5. maaliskuuta 2013

Jess!! Se on siinä


Jess! Tänä aamuna se tapahtui. Vaa'an lukema alkaa vitosella! :) Kunto etenee. Hyvillä mielin paahdan eteen päin. Eilen tuli valmentajaltakin hyvää palautetta, ihan aikataulussa mennään ja hyvin ehditään kuntoon. Kroppa näyttää tasapainoiselta, toisin kuin viime kerralla. Punottiin vähän sotasuunnitelmia tuleville viikoille. :)

Alaselässä on ollut pitkään sitkeä lukko, johon taas piti yrittää hakea helpotusta. Se kipeytyi eilisestä treenistä - veti koko alaselän ihan jumiin. Olen sitä yrittänyt väännellä ja käännellä auki, mutta ei ole onnistunut. Siellä oli taas useampi kipeä fasettilukko samalla alueella ja SI-nivelessäkin oli toimintahäiriö. Niksauttajalle kävi siis taas tie ja tällä kertaa siellä kyllä naksahteli taas osaavassa käsittelyssä. Siihen laitettiin vielä kineesioteippi, jonka pitäisi helpottaa kiristystä ja parantaa verenkiertoa. Sitten sain jumppaohjeet, joilla sieltä vielä pitäisi loppujenkin lukkojen avautua, jos sinne vielä jotain jäi. Toivottavasti ne nyt lähtevät kaikki sieltä. On ollut sen verran kipeä... alkoi haitata treenejä jo. Treeni on tällä tasolla vaan niin kovaa, että noita lukkoja vaan tulee, vaikka rankaa yrittääkin verrytellä ja venytellä. Ainahan kaikilla urheillijoilla tuntuu jotain vaivaa olevan. :)

 
Ihan hyvin olen saanut myös syödä, siis reilusti. Ei ole ollut sellaista tunnetta, ettei saisi syödä vatsaa täyteen. Tässä tämän päivän herkkua: riisiä, kaalia, naudan paistijauhelihaa, parsakaalia, tomaattia, muutama rusina. Mausteena oli testissä uutta mango-curryä. Oli muuten hyvää! Nyt verryttelemään tuota selkää ja venyttelemään. Se aika, mitä ei treenaa, menee lihasten ja rangan huoltoon.... palautumista kovasta treenistä. Miinuskaloreilla palautuminen on tietysti hitaanpaa ja vaatii enemmän aktiivista omaa palauttelua kuin offilla. Hieman yli viisi viikkoa vielä kun jaksaa painaa!
 
 
Jaksaa, jaksaa!
 

4 kommenttia:

  1. Anonyymi3/07/2013

    Hei, oisko sulla antaa vinkkejä miten saisin reisiäni pinemmäksi? Muuten kroppa ihan ok, mutta ongelma on sisäreiden läskit :D

    VastaaPoista
  2. Hei! Sepä onkin yleinen ongelma naisilla, myös minulla. Nyt, vasta kisakunnossa, omat reiteni ja takapuoleni näyttävät jotakuinkin siedettäviltä... vaan eivät kauaa kisan jälkeen. Se on se tosi asia, joka pitää hyväksyä. Kisa kuntoa ei pysy ja rasvakertymät ovat siellä, missä ne luonnostaan ovat. Toki jotain voi yrittää asialle tehdä. Itselläkin on suunnitelmia reisien varalle off-kaudelle. Katsotaan pysyvätkö ne yhtään pienempinä. Mahdoton vaan saada rasva kertymään mieluummin yläkroppaan, kuten haluaisin... sinne se tulee jalkoihin.

    Toki kaikenlainen kiinteyttävä liikunta, etenkin salilla on hyväksi :) Mutta ihan ylivoimaisesti parasta olisivat intervallit tai muut maitohappoa (=kunnon poltetta lihaksissa ja hengästymistä) paljon reisiin tuottavat harjoitukset. Mäkijuoksua, pyöräillen, erilaisia kyykkyhyppyjä tehden, penkille askeltaen... itselle mieluisalla tavalla. Intervallit voivat olla lyhyitäkin (esim. 20-30 sekuntia, lepo kunnes syke tasaantu esim. 1 min, toistetaan 5-10 kertaa). Hypyt ja askellukset voi tehdä samalla periaatteella, niin paljon kuin ehtii jossakin tietyssä tai tiettyyn toistomäärään, esim. 20-30 kertaa, lepo ja taas toistellaan.

    Kyllä, se tuntuu inhottavalta, aluksi ainakin, mutta kehonmuokkaus vaatii työtä eikä tuloksia saa helpolla eikä nopeasti. No pain, no gain pätee tässäkin. Luovuttaa ei saa heti kun lakaa polttaa. Vasta sen jälkeen alkaa se hyödyllinen osuus. Tsemppiä ja hammasta purren maitohapottamaan! Sisulla se sujuu. :)

    VastaaPoista
  3. Anonyymi3/18/2013

    Paljon olet pitkä? (:

    VastaaPoista
  4. 170 on pituutta. Eli lisää lihasta, vielä painaa kovin vähän kisakunnossa. :)

    VastaaPoista