keskiviikko 19. syyskuuta 2012

Simpsakkaa sadepäivää

Vaikka yleensä kirjoittelenkin positiivisista ajatuksistani, niin välillä hiipii mieleen, epäilys.... Olin tässä jo alkanut pohtia, kannattaako sittenkään lähteä keväällä kisaamaan, onko lihasta kuitenkaan tullut tarpeeksi? Heinäkuinen kasvupyrähdys jäi siihen. Mikä lie ollut loman, kunnon levon ja stressittömyyden tulos, joka ei ole jatkunut loman jälkeen. En keksinyt mitään muuta selistystä, joten alanpa panostaa ainakin enemmän nukkumiseen. Toisinaan se tuppaa jäämään liian vähälle, kun ei vaan tajua mennä ajoissa nukkumaan.

Visiitti valmentajan luokse auttoi taaskin kummasti. Lihasta on kyllä tullut juuri oikeisiin paikkoihin ja ennen liian pieniltä näyttäneet olkapäät eivät kuulemma enää näyttäneet ollenkaan liian pieniltä tähän kroppaan - kunhan vaan pumpin saa aikaiseksi. Ja siihen kuulemma löytyy nyt lääkkeet, kun dieetti ja viimeistelyt tehdään toisella tavalla. Sitähän se on ensimmäisten kisojen kanssa. Pitää etsiä sitä omalle kropalle sopivaa dieettiä ja viimeistelyjä parhaan tuloksen saavuttamiseksi. Etukäteen niitä ei voi varmasti tietää, jokaisen kroppa toimii ja reagoi asioihin vähän erilailla. Nyt tiedetään ainakin, että tankattava on enemmän, paljon enemmän. Myös muut suunnitelmat ja muutokset edelliseen nähden kuulostivat oikein hyviltä. Hieno juttu. Luotan jälleen valmentajaani täysillä. Hyvä tästä tulee. Itselle jää vain ohjeiden noudattaminen ja kovan työn tekeminen :)

Tavallaan odotan kisoja, mutta en vielä dieettiä. Haluaisin  paljon aikaa kasvattaa vielä lihasta. Onneksi siihen nyt on vielä aikaa ja usko touhuun on taas korkealla. Jee!

2 kommenttia:

  1. Anonyymi9/19/2012

    voisin kyllä etsiä netistä hyviä treeniohjeita, mutta jotenki ehkä kannustaa enemmän kuntoilemaan jos ohjeet kuulee jonku sellasen suusta joka on saanu näkyviä tuloksia aikaseksi..
    oon 16v, 173 cm pitkä tyttö. painan ehkä 54 kg, oon hoikka=lihasta ei ole yhtään. en halua mitään muskeleita, mutta sanottaisko et haluaisin vähä kiinteytyä.. "läskin" tilalle lihasta.. tietäisitkö miten kannattais treenata?

    VastaaPoista
  2. Hei anonyymi. :)
    Olet kyllä melko hoikka, joten en uskokaan, että sinulla kovinkaan on rasvaa, ehkäpä tiettyjä alueita, jotka kaipaavat juuri kiinteytymistä. Naisille ei lihasta kovin helpolla kehity (ilman todella kovaa ja määrätietoista ja pitkäjänteistä työtä), joten turha pelätä, että ne vahingossa kasvavat liian suuriksi. :) Kiinteytyessä lihas toki hiukan pyöristyy ja jos kohdalta palaa rasvaa, niin muodon erottuvuus paranee. Pieni lihaspyöreys (lue lihastonus eli lihasjänteys) tuo ryhtiä ja pyöreyttä sopiviin kohtiin - jo ilman että varsinaisesti niitä kasvatat. Siksipä suosittelen sopivasti aerobista ja ehdottomasti salitreeniä. En ollenkaan tunne taustaasi, enkä ole liikuntaohjaaja, joten en voi tarkkaa ohjetta antaa. Onko lähelläsi salia, jossa olisi jumppia ja kuntosali? Sieltä saa varmasti opastusta alkuun.

    Aloitin itse samanlaisessa tilanteessa ohjelmilla, jotka löytyvät blogiarkistosta 18.7.2011. Ehkäpä saat tuosta tekstistä muitakin vinkkejä. :) Säännöllinen treenaaminen alkaa tuottaa väistämättä tulosta ja tulosten näkeminen kannustaa kummasti eteenpäin. :) Muista että treenaamisen pitää olla mukavaa, sinua kiinnostavia ja sinulle sopivia lajeja, jotta niitä tulee säännöllisesti harrastettua. Ja etene oman kunnon mukaan liikunnan määrän ja rasittavuuden kanssa. Muista syödä riittävasti ja terveellisesti sekä levätä ja nukkua riittävästi! Treeni-iloa!

    VastaaPoista