tiistai 21. elokuuta 2012

Be happy

Tässä syksyn kisojen lähestyessä alkavat ajatukset pyöriä enemmän jo omissakin tulevissa kisoissa, biksuissa, kengissä ja kävelyharjoituksissa sekä dieetissä. Toisaalta on hyvä, että sinne on vielä aikaa, toisaalta jotenkin ei malttaisi odottaa. Jännä, kun offilla haluaisi olla dieetillä ja päin vastoin. Ns. ruokavaliolle siirtymiseenkin on vielä paljon aikaa. Vielä ei liiaksi tarvitse vahtia syömisiä, vaikka aika tarkasti silti yritän pitää kiinni syödyistä kaloreista. Mutta jos mieli tekee, syöpöttelen  hyvällä omalla tunnolla. :) Arki pyörii osin ruoan punnitsemisella tai hyvin kehittyneellä mutulla. Ei se niin gramman päälle ole. Eihän sitä treenatessakaan aina täsmälleen saman verran kuluta, joten miksi syömiset pitäisi olla laskettu hirveän tarkkaan? Viikonloppuisin on sitten jotain herkkua ja arkenakin, jos himo iskee. Onneksi ei usein iske. Vaaka pyörii ihan mukavasti kohtuullisen hyvissä lukemissa, ei kerry liikaa pudotettavaa.

Sunnuntaina treenattiin yhdessä Saarion Hannan ja Kiukkosen Aninan kanssa. Huh, olihan tiukkaa settiä. Kyllä olkapäät sai kyytiä. Hanna valmistautuu Lahden SM-kisoihin ja on kyllä kovassa kunnossa. Ei muuta kuin katsomoon kannustamaan! Anninan kanssa odottelemme ensi vuotta kisaamisen merkeissä ja jännätään Hannan puolesta vajaan kolmen viikon päästä. Huh!

Tiukkaa treeniä olen tehnyt kunnon putken. Ensi viikolla vähän kevennellään ja palautellaan. Hierojakin on varattu, ihanaa! Tällä viikolla kova treeni vielä maistaa, kun se on niin hyvää vastapainoa myös työpaineille ja kiireelle. Ilman kunnon treeniä ei pää kauaa pysy kasassa, jos töissä on kiirus. Jotenkin väsyy helpommin ja ei ole skarppi, jos treeni unohtuu siinä hötäkässä. Vaikka lähtiessä tuntuukin, että näinköhän sitä enää mitään jaksaa, pulinat pois ja menoksi. Kyllä se virta salilla vaan kummasti sitten löytyy ja uni yöllä maittaa - ei jaksa työasiakaan pysyä enää silloin mielessä häiritsemässä, kun silmä jo luppaa. Todella hyvin on tullut siis myös nukuttua. Psyykkisen kuormituksen päälle vielä kunnon fyysinen rääkki, niin säilyy tasapaino. Niin se vaan on :)

pieni To Do -lista:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti