perjantai 20. tammikuuta 2012

Dieetti etenee

Takana on reilu 10 viikkoa dieettiä ja edessä vielä hiukan yli 12 viikkoa eli puoliväliä hivotellaan jo kohta. Olen edellä aikataulusta :D  Hyvin on tosiaan edennyt ja paino pudonnut jo lähes tarpeeksi. Loppudieetti meneekin melkein viimeistelyn merkeissä. Dieetti on siis tuntunut yllättävän helpolta, ei tarvinnut kovin alas pudottaa kaloreitakaan. Silti niitä nyt ei vielä nosteta, ennen kuin jalat saavat kireydessä kiinni ylävartaloa. Kerran viikossa on kuitenkin tankkauspäivä ja sain jopa luvan herkutteluunkin... :D

Kuitenkin kun joka päivä itseään peilistä tuijottaa, en tajunnutkaan miten paljon olen muuttunut dieetin alusta ennen kuin tein nämä vertailukuvat. Kyllä se hiljalleen alkaa kisakunto hahmottua ja lihastakin näyttää hiukan olevan tarttunut treenatessa viime kevääseenkin verrattuna. Ei siis tarvitse enää huolehtia siitä, etten ehtisi kisakuntoon. Aloituskuvat on vasta viikon päästä aloituksesta ja vertailukuvat taas kevyen viikon jälkeen. Niissä on siis lihaksista lähteneet paineet ja nesteitä hujahti muutenkin kevyellä viikolla pois, joten minkäänlaista pyöräyttä ei ole lihaksissa noissa kuvissa. Oli myös ihan ruipelo olo sen takia, kun paineet puuttuivat lihaksista. Pyöreyttähän niihin sitten tulee lisää, kun saadaan paineet hiilaritankkauksella takaisin ja vielä pumppaillaan takahuoneessa ennen kisoja. :) Lisäksi kireyttä on tuossa vielä paljon, eikä nuo asennot tosiaan ole ihan rennot ja aukea tarpeeksi.


Asentoharjoittelua tosiaan tiedossa... venyttelyä olen yrittänyt lisätä reilusti (aina kun mahdollista) ja hierontaa tulee paljon lisää. Eiköhän nekin siitä sitten parane. Nyt siis taas tankkaillaan - saapi nähdä, meneekö paremmin kuin joulun aikaan... hieman toisenlaisella taktiikalla. Hyvällä mielellä siis eteenpäin - paljon on  puuhaa vielä jäljelläkin.

Treeneissäkin yritän päästä taas normaaliin vauhtiin. Kevyen viikon treenit oli sellaista jumppailua, että melkein hävetti... :D Ja paineiden myötä livahti voimistakin osa harakoille. Nyt siis hieman normaalia kevyemmillä painoilla olen jumppaillut niin kovaa kuin jaksan, mutta toivotaan, että kroppa nyt ottaa vastaan nuo tankattavat hiilarit, kun se kerran on niin totaalityhjä tällä hetkellä. Sen jälkeen saa taas reenailla kunnon painoilla pulleilla lihaksilla (ja ei ehkä tarvi kolmea paitaa enää kotona pitää päällä ja ruuan jälkeen hytistä kylmästä). :)

Hyviä viikonlopun treenejä!

14 kommenttia:

  1. Huh! siinä on kyllä emäntä kuosissa!
    Hyvin on säilyny reisissäkin kaarta :)

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä loppudieettiin! Mahtavaa että jollakulla paino putoaa kuin itsestään. :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos teille kanustuksesta! :)

    Miia: On tosiaan kiva nähdä, miltä ne reisilihakset oikein näyttävät siellä ihran alla :D Vielä siitä pitää jonkun verran tiristää pois.

    Tupla: On tässä töitäkin sen eteen tehty. Treenejä tulee kuitenkin 9-11 kpl viikkoon ja suurin osa kovia. Siihen nähden kalorit on olleet kyllä alhaiset. Kovan työn tuloksen näkeminen kyllä kannustaa. Tsemppiä omaan projektiisi! :)

    VastaaPoista
  4. Vautsi, varsinkin kuva takaa on kyllä hieno! Nätti peppu, lihaksikkaat hariat, hienosti erottuva selkä... Tsemppiä jatkoon!

    VastaaPoista
  5. Vatsapalatkin näkyy niin hienosti jo nyt :)

    VastaaPoista
  6. Kiitos teillekin Hanna ja Momin :) Tästä on hyvä jatkaa.

    VastaaPoista
  7. No kuntoon pääsyä sun ei ainakaan tartte huolehtia! Jalat on kyl mukavan muhkut ja paranevat vielä entisestään kun rasvaa lähtee :)

    VastaaPoista
  8. Kiitos Jonna :) Kyllä mä uskaltaisin kanssa jo luottaa siihen, että kuntoon pääsen. Vaikka vuosien turhaa taistelua kävin noiden selluliittien kanssa, niin nyt on keinot ilmeisesti oikeat ja nyt ne saa kyytiä! On tää mahtavaa. :D

    VastaaPoista
  9. Oho, että 9-11 treeniä per viikko. Se on PALJON. Mulla tällä viikolla 2 aerobista ja kaksi punttitreeniä ja olen ihan zip näin sunnuntaina:D

    VastaaPoista
  10. Pikkuhiljaa tuohon määrään olen itsekin edennyt. Jos pari vuotta sitten joku olisi väittänyt, että kohta treenaan enemmän kuin 5 treeniä viikossa, en olisi uskonut :D Oman kropan mukaan, ettei rasitu liikaa. Kyllä kunto ja into kasvaa tehdessä ja myös lepäillessä riittävästi.

    VastaaPoista
  11. Joo, toki kroppa kestää paljon jos hommat tekee määrätietoisen fiksusti. Olet loistava esimerkki siitä. :)

    Onhan tässä itselläkin toki useampi vuosi jo säännöllistä treeniä alla, mutta kun on puuttunut tavoite, niin se on sitten ollut aikalailla pyörimistä mukavuusalueella jossa ei kehity.

    VastaaPoista
  12. Tupla: Niinhän siinä helposti käy, jos ei erityisiä tavoitteita aseta. Kyllä se ehdottomasti tuottaa enemmän tulosta, kun on päämäärä selkeänä mielessä ja pitää siitä kiinni. :)

    VastaaPoista
  13. Näin on. Mutta valitettavan monesti kehitys loppuu tyytyväisyyteen - ja kohta sitä onkin sitten taas kehitettävää;)

    VastaaPoista
  14. Aivan :) Ylläpito täytyy ottaa sitten omaksi projektiksi.

    VastaaPoista