lauantai 27. elokuuta 2011

Eksentristä treeniä

Menossa on eksentrinen viikko. Liikkeissä varsinainen voimaosuus on negatiivisessä vaiheessa eli ei siinä, että nostetaan paino, vaan siinä vastustetaan liikkeen palautusta. Tulee lihaksille uudenlaista vastusta ja harjoitusta. Leuanveto onkin hyvä liike tähän, samoin kannattaa käyttää taljoja, vipuvarsia, prässiä, smithiä, laitteita, joita on helppo hallita.

En ole aiemmin tullut tällaista kokeilleeksi, mutta nyt vedin koko treenin niin ja kyllähän vaan olikin Treeni isolla teellä. Vastustaminen on yllättävän rankkaa, kun palautusta tosiaan vastustaa eikä anna painon vain nopeasti palautua alas. Lihaksiin saa todella hyvän pumpin aikaiseksi.

Eilen tein vetävät eli selän ja hauiksen, tänään työntävät eli rinta ja ojentajat. Olkapäitä on vähän molempina päivinä. Aamulla hiittasin spinningpyörällä ja hiki lensi. Tulee kyllä mahtava olo aina HIIT-treenin jälkeen, vaikka treenatessa onkin tuskaa. Kelloa tulee vilkuiltua yhtenään, "Eikö minuutti ole pian jo täynnä??!!" Nopea osuus tuntuu aina niin pitkältä ja kevyt osuus hujahtaa aina nopeasti. Vaikka minuutti on yhtä pitkä, tuntuu se aina pidemmältä, kun painaa lihakset maitohapoilla poltellen ja huohottaen menemään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti