keskiviikko 27. huhtikuuta 2011

Liikuntoja

Sunnuntaina jatkoin aamulla hiittausta ja kävin vielä iltapäivällä lenkilläkin. "Mummo"vauhdilla hissuttelin menemään, kun halutti juosta vähän pidempi lenkki. Sain 8,5km matkaan sitten kulumaan reilun tunnin, mutta olipahan ainakin kevyt lenkki. BCAA ennen lenkkiä ja protskua päälle, niin eiköhän se mene pidempikin lenkki ilman, että lihakset kuihtuu (toivottavasti!). Ja kelihän oli aivan mahtava.

päivän treeni:  juoksu  8,5km  1h8  Hr 149/kcal 501/fat 35%

Maanantaina aamulla rintatreeniä ja vatsoja seuraavaan tyyliin:

penkki (lämmittely 20kg, 25kg, 30kg)  35kg 7, 8
vinopenkki kp 15kg 8, 6,  12.5kg 10
ristitalja  15kg 18, 15
viparit 1 käsi  12.5kg 14
pystypunnerrus  37.5kg 10, 7
viparit istuen pudotussarja  7kg 15,  5kg 10,  3kg 6
viparit maaten taakse  5kg 15, 12
istumaannousut alaviistopenkiltä 30
vatsa taljassa  50kg 26, 28,  55kg 18,  60kg 6
vartalon kiertolaite  30kg  15, 12

Viparit koetin kohdistaa enemmän takaolkaan, jonne tarvitsisi lihasta. Penkki pahalainen on taas jökähtänyt paikoilleen. Sain dieetillä ollessa vielä 37.5kg nousemaan kunnon sarjaan. Kaikkien luonnonlakien vastaisesti nyt kun syön aavistuksen yli kulutuksen, treenitulokset näyttävät joko putoavan tai junnaavan paikoillaan... no on joku noussutkin. Ja dieetillä oli taas hurja energiaboosti koko ajan päällä ja tulokset sen kun paranivat. Merkillistä. Täytyy odotella, josko se tuosta taas lähtisi...

Olen siirtynyt kalorien suhteen siis jaksotukselle, jossa ensin syön 4 viikkoa yli kulutuksen ja sitten dieettaan pari-kolme viikkoa, niin ei pääse kertymään liikoja ja saisi ehkä jatkettua kiristymistäkin jopa siinä lihasten keruun lomassa. Katsellaan, miten lihasta kertyy tällä systeemillä - jos nuo dieettitulokset sittenkin jatkuvat kuten tähän asti, ei luulisi olevan hätää sen suhteen, ettei muka dieetillä kehittyisi.

Iltapäivän suunnistelu menikin sitten ihan pipariksi. Sopivan radan kartat olivat loppu ja sen sijaan, että olisin piirustellut rastit itse kohdalleen, menin ja otin pidemmän ja vaikeamman radan (idiootti!). Välimatkat olivat pitkiä, maasto ryteikköä /hakkuuaukiorisukkoa /märkää suota. Jee. Siinä tuli mulahdettua, kompuroitua, raavittua itsensä risuihin kerran jos toisenkin. Juoksuaskeleita sai otettua kerralla korkeintaan viisi. Kaksi ensimmäistä rastia löytyivät helposti, mutta kolmannen kohdalla harhauduin etsimään väärän kallioalueen solista. Siellä aikani harhailtuani muistin, että kompassi  - tuo menemistä kummasti helpottava kapistus - roikkuu toimettomana kaulassa. Noh, suuntia tarkistamaan ja karttaan vertailemaan. Perkules. Totesin, että oikea paikka on yksi kallionnyppylä länteenpäin. Sinne sitten ja siellähän se rasti lepäsi. Kun vielä neljännelläkin rastilla olin rämpinyt yhden hakkuuaukean ohi, todennut toisella puolella, että EI HEEVATA, se rasti oli hakkuuaukean toisella puolella ja rämpinyt takaisin, juossut kallion rinnettä ylös alas taas tuloksetta etsimässä.... luovutin. Aikaa oli mennyt sievoiset lähes kaksi tuntia ja kymmenen rastia olisi ollut jäljellä.

päivän treeni: rinta+olkapäät+vatsa  1h20  Hr 123/kcal 424/fat 50%
                         suunnistus  1h50  Hr 134/kcal 578/fat 45%

Tiistaina selkätreenit luistivat ihme hyvin, vaikka edellisen päivän samoilu väsyttikin.

ylätalja (lämmittely 30kg, 40kg)  50kg 10, 10
alatalja  50kg 11, 11
mave smith  (60kg)  82.5kg 8,  85kg 8
kulmasoutu kp  20kg 12, 11
viparit kulmassa taljassa 1 käsi  10kg 10,  5kg 14, 11
viparit taakse maaten  4kg 10, 10

päivän treeni: selkä, takaolat  1h  Hr 124/kcal 333/fat 50%

Tänään sitten taas hiittausta ja suunnistusta... Kaikki meni nappiin viimeiselle rastille asti. Harpoin metsässä kuin hirvi, juoksin lähes koko matkan. Maasto oli helpompikulkuista kuin viimeeksi ja rastit löytyivät helposti. Siitäpä sitten taas innostuin liikaa, karautin viimeisestä rastista ohi ja onnistuin löytämään väärän rastin. Siellä oli pidemmän radan rasti ja en siinä hötäkässä tietenkään katsonut rastitunnusta, länttäsin vain leiman ja juoksin maaliin. Pieni epäilys kyllä hiipi mieleen, ettei se sittenkään mennyt putkeen, kun olin pari rastia aiemmin saavuttanut yhden miehen, mennyt ohi, mutta hän lähti myös kohti maalia - eri pöpeliköstä... Totuus paljastui sitten maalissa. Sijoitus olisi tällä kertaa parantunut, väliaikojen perusteella olin toiseksi viimeisellä rastilla viides. Pahus sentään! Sykemittarinkin kanssa höselsin, että onhan se nyt tarpeeksi märkä ja saahan se nyt yhteyden ja sitten unohdin käynnistää sen lähdössä. Liika into häiritsee nyt suoritusta. :D


Jatketaan harjoituksia.

päivän treeni:  suunnistus  28min 2,6km

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti