perjantai 1. huhtikuuta 2011

Aprillia

Viikko viuhahti kovaa vauhtia ja huhtikuukin jo alkoi. Enpä ole joutunut narratuksi (tietääkseni), enkä toisaalta ole ketään myöskään naruttanut. Tasapaino säilyy...

Handut ja koivet olivat ohjelmassa viikon aikana. Ihan perusohjelmilla tein ne. Sain jälleen joko lisättyä toistomääriä tai nostettua painoja - paitsi yhdessä hauiskäännössä ja pohkeissa, jotka sanoivat kyllä vastalauseensa treenaamisesta. Ojennus-prässi yhdistelmä oli taas jotain ihan kammottavaa (=ihanaa).... jalat niin puupökkelöt sen jälkeen. Seuraava viikko on jalkojen osalta ainakin selkeästi kevyt. Mahdollisesti muutoinkin.

Uskomaton noususuunta jatkuu siis dieetistä huolimatta uuden ohjelman myötä. Tulee väistämättä sellainen olo, että onko sitä tullut aiemmin ollenkaan tosissaan tehtyäkään, vai onko tekniikka sitten ollut vain niin päin **** että kehitys on junnannut paikallaan?? Mielestäni olen treenannut täysillä, enkä vain heilutellut painoja. Toisaalta nyt tuli mukaan paljon supereita, pudotussarja ja osin huomattavasti lyhyempiä sarjataukoja kuin olen tottunut ja jokusella restpausella olen vielä jatkanut toistoja... ennen näitä ei juuri ollut. Comme si comme ca... Hyvä että kehitystä tapahtuu.

kapea penkki (lämmittely 20kg,  25kg,  30kg)  35kg 9, 8
hk kulmatanko (20kg)  27.5kg 14,  30kg 8
a. ranskalainen  22.5kg 14, 13
b. hk vinopenkillä istuen  8kg 9, 8
a. ojentaja taakseisku talja  10kg 14, 11
b. hauis vinopenkin takana seisten taljassa 15kg 13, 10
a. ojentaja talja 35kg 20, 10+2
b. hauis taljassa myötäote  25kg 15, 10

päivän treeni  ojentaja, hauis  55min  Hr 135/kcal 329/fat 45%


Eilen siis jalkoja taas niin, että tiesi tehneensä... Kyllä ne etureidet jostakin vielä löytyy tällä menolla :D

kyykky smith (lämmittely 20kg, 40kg, 60kg)  70kg 11, 12, 13
prässi (lämmittely 50kg, 70kg, 90kg)
a. reiden ojennus  55kg 22, 12,  48kg 12
b. prässi  90kg 20,  95kg 12, 11
reiden koukistus  89kg  17, 15
a. pohkeet hack seisten  50kg 20, 13, 12
b. pohkeet istuen  10kg 16, 15, 13

päivän treeni   jalat 1h15  Hr 137/kcal 466/fat 45%

Olen harkinnut, että aloittaisin HIIT-treenit tässä rasvanpolton tehostamiseksi. Lisäksihän siinä kunto kasvaa ja myöskin maitohaponsietokyky paranee, mistä on sitten taas hyötyä kovissa salitreeneissä, ei hyydy niin äkkiä. Keho oppii myös käyttämään rasvavarastoja kovassakin rasituksessa, eikä vain kaipaa niitä hiilareita. Verenmaku on jo nyt suussa tuota ajatellessa, mutta täytyy yrittää pitää mielessä nuo hyödyt, ehkä sitten pystyy hiittaamaan. Viikonloppuna on odotettavissa ensimmäinen treeni (=pieni kuolema) samaiselta taholta saamieni ohjeiden mukaan... huh huh. Onneksi se sentään aloitetaan varovasti ja kovennetaan viikoittain. Teen harjoituksen tuossa nurkassa seisovalla spinningpyörällä, joka onkin ollut turhan vähällä käytöllä viimeaikoina. Katsotaan sitten, josko keväämmällä siirtyisi juoksuharjotteisiin... toisaalta juoksu on kivaa ihan mukavana ja lepposana vaan...

Palikkatesti

6 kommenttia:

  1. ihanat palikat 8( *kateus iski* MÄÄKI TAHON!!!

    VastaaPoista
  2. Voi kiitos Plaster! :) Toivottavasti ne sinunkin palikkasi tulevat esiin dieettisi myötä. Kuvista päätellen palokoita löytyy. :D Kokeilepa muuten hauiksiin tuota mun ohjelmaa. Tee superit putkeen, setin välissä 1 min tauko. Veikkaan, että pumppikin ilmaantuu.

    VastaaPoista
  3. Hyvältä näyttää!! :)

    VastaaPoista
  4. Jumaliste mikä vatsa! NAM!!! :-)))

    VastaaPoista
  5. Kiitos Saara. Mutta niin on komeat laatat sullakin! :D

    VastaaPoista