sunnuntai 16. tammikuuta 2011

Väsy iski

Tänään oli paljon mukavampi lenkkeilysää, pakkasta oli 11 astetta. Hieman kävi tuuli, muttei liikaa kuitenkaan. Syke oli kyllä korkeammalla kuin oli tarkoitus. Kun vielä kalorit on dieetin takia miinuksella niin eipä kovin kummoista matematiikkaa tarvita, että arvaa kuinka siinä sitten kävi. Väsy iski loppulenkistä.

Sitkeästi taivalsin loppuun asti ja join kunnon palautusjuoman, kyllä se olo siitä koheni pian. Olisi etukäteen pitänyt enemmän tankata energiaa. Toisaalta dieetillä on varmaan hyvä keskittyä tosiaan peruskuntoalueella pysyvään liikuntaan. Ärsyttävää. Kesällä olisin ihan helposti juossut sillä alueella. Tympäisee todella, kun nyt juoksu ei kulje samalla lailla. Kaipa se siitä, kun saa taas enemmän kaloreita ja lisää aerobista...

Dieetti etenee hyvin. Kahdessa viikossa paino on pudonnut 2 kiloa. Vauhti on oikein sopiva. Elimistö polttaa rasvaa enintään kilon viikossa, joten kaikki kilot sen yli lähtevät jostain muusta, lihaksista ja nesteistä, ja sehän ei ole tarkoitus. Vihdoin löytyi oikea kalorimäärä, jolla paino laskee sopivasti. Täytyy vain kokeilla.

Vähän reilu vuosi sitten painoin 59kg ja olin se rimpula, jota en enää voi sietää. Sen verran olen suunnilleen aikuisikäni painanut. Olinhan saanut silloinkin jonkin verran jo lihasta aikaiseksi vuoden ahkeralla treenauksella. Kesällä aloin sitten syödäkin enemmän, jotta llihasta tulisi lisää helpommin. Tämän projektin alettua oikein yllätyin kuinka sain painoa nousemaan. En pidä makeasta, mikä on aina tietysti helpottanut painon hallinnassa. Nyt loppuvuodesta paino nousi uusille lukemille eli 70kg. Olo tuntui kyllä melko ahdistavalta, kun ei ole tottunut läskeihin ja vaatteetkin alkoivat uhkaavasti jäädä pieniksi. Nyt sitten poltellaan ylimääräisiä pois ja jatketaan taas lihasten keruuta. :) Sen verran kireään kuntoon olisi tarkoitus päästä, että näkee, missä mennään lihasten kanssa. Jaloissa erottuvuus on todella huono.

Salaattia, riisiä ja graavilohta :)
 Näkkäriä, lohta ja kurkkua.
Raejuustoa, hedelmiä ja kuitua pähkinöistä.

päivän treeni:  juoksu 50min 7,5km  Hr 165/kcal 451/fat 25%

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti