keskiviikko 8. syyskuuta 2010

Täristen ja tutisten

Päätin kokeilla minulle uutta juttua, pilatesta. Tuntia odotellessa tein hiukan aerobista: crossarissa 45 minuuttia. Sitten se alkoi, tärinä ja tutina -tunti. Aivan kaikkien liikkeiden ydin ei vielä auennut, mutta hyvät vibrat kyllä sain aikaiseksi erityisesti lapatuki- ja syvissä vatsalihaharjoituksissa...   Hiki ei tullut, muuta kuin tuskanhiki. ;) Takuulla löytyi iso kasa uusia lihaksia, huomenna nähdään, miten iso. Nyt jo tuntuu, että työtä on tehty... Eiköhän tällaista voisi kerran viikkoon tehdä, niin saa tukevan korsetin ihan omasta takaa. :) Eipä tuo haitaksi olisi, jos hiukan saisi ryhtiä parannettua, pidettyä hartiat taaempana ja vatsan litteämpänä.

Hengitys ei myöskään vielä oikein onnistunut, tuli huohotettua tiuhemmin, kuin oli tarkoitus ja välillä suorastaan pidätettyä hengitystä. Miten ne pystyy vetämään niin pitkään ja rauhallisesti henkeä, vaikka lihaksia polttaa ja niitä pitää jännittää niin pirusti? Kaipa sen oppii aikaa myöten. Ainakaan haastetta ei pilateksesta puutu. Pidin siitä, että pilateksessa keskitytään lihasharjoituksiin, ei ole mitään taichi tai jooga -vaikutteita.


Päivän treeni  crossari ja pilates  1h30min  Hr 111/kcal 313/fat 50%

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti