keskiviikko 15. syyskuuta 2010

Pilatesta ja syvävenyttelyä

Pilatesta. On siinä opiskelemista. Erityisen hankala liike on sellainen, jossa on pallo alaselän alla kannattelemassa takapuolta ilmassa. Jalat pidetään 90-asteen kulmassa ja kaikki mahdolliset tuet päälle (eli lapatuki, lantionpohja, vatsa jännitetään). Jo pelkästään tämä on hankalaa. -polvia ei saa tuoda liian eteen. Siitä sitten uloshengityksellä hitaasti toista jalkaa suoristetaan ja lasketaan kohti lattiaa ja pidetään tuet päällä. No, tässä pitäisi rauhassa sitten odotella ja vetää hitaasti henkeä sisään. Mulla se menee kyllä hyvin pinnalliseksi läähätykseksi, En tajua, mihin se ilma pitäisi mahtua vetämään... Sitten jalka hitaasti takaisin ylös uloshengityksellä. Ja lonkankoukistaja rentona... Toinen haastava liike on sellainen, jossa jälleen kaikki tuet päällä selällään, jalkapohjat maassa lähellä takapuolta ja pallo polvien välissä, hitaasti nikama nikamalta rullataan lantio ylös, kunnes maassa on vain lavat. Ja nyt tulee se vaikea osuus. ILMAN pakaralihaksia, reisilihaksia tai muitakaan pinnallisia lihaksia, nostetaan syvillä lihaksilla toinen jalkapohja sentin irti lattiasta...  on kyllä niin syvällä mulla nuo lihakset, että mahtaako löytyäkään ;). Ei nouse.

Sen jälkeen sitten rentouttavaa syvävenyttelyä. Tuli kiristävät lihakset hyvin venyteltyä. Lähtiessä kyllä himoiten katselin sinne salin puolelle... ensi kerran sinne taas. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti