tiistai 31. elokuuta 2010

"Pohjallisia ja korkokenkiä"

...oli ortopedin määräys :). Syy kaikkiin parin viime vuoden jalkavaivoihin (penikka, akillekset, jalkapöytäkipu, nilkan sisäsyrjän kipu juostessa jne...) on selvinnyt. Nilkassa lihakset ovat heikot ja antavat periksi, jolloin askeltaessa nilkka kääntyy sisään päin ja jalkapöydän kaari lässähtää... eri juttu siis kuin lättäjalka, jossa kaarta ei ole ollenkaan. Avuksi vartavasten teetettävät lihaksia aktivoivat ja kuntouttavat pohjalliset taikka korkokengät, joilla ei siis voi kävellä niin että paino siirtyy sisäsyrjälle, oikean asennon joutuu pitämään itse :) Mielekkäämpää lääkärin määräystä tuskin on kuin korkokengät. Hiukan fysioterapiaa auttamaan pohkeiden, akillesten ja säärten paranemista väärien asentojen aiheuttamista ongelmista. Tämä on siis ollut minulla varmaan aina, mutta nyt vasta alkanut aiheuttaa oireita. Nyt hoidetaan syy kuntoon, eikä vain oireita :) Jihuu! Ja juoksemisen saa aloittaa (hyvin varovasti, lyhyillä lenkeillä) kunhan pohjalliset saan ja ne alkavat auttaa. Nyt siis voin lopettaa urputtamisen tuosta vaivasta ja voin keskittyä treeniin. Juoksun aloittelen sitten kun siinä pisteessä ollaan.:D :D :D

Sitten tämän päivän treeniin, jonne riensin innosta puhkuen tuon lääkärikäynnin jälkeen. Rintaa, olkapäitä ja ojentajia tuli taasen rääkättyä oikein olan takaa.

vipuvarsi  30kg, 13, 13,  35kg 10
vinopenkki kp  10kg 10 (+pumppausta),  12.5kg 10, 10
pystypunnerrus kp  10kg 3x10
takaolat kp  10kg 15,  12.5kg 12, 12
ojentajakone  32kg 16,  36kg 10, 8
ranskalainen kp  6kg 10, 11,  7kg 8 

Päivän treeni  rinta-olkapäät-ojentajat  1h  Hr 120/kcal 292/fat 55%

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti