lauantai 10. heinäkuuta 2010

Salilla taas

Tuli sitten pakosta kaksi lepopäivää, kun jälleen töissä venähti päivä. Kyllä sai urakoida, ennen kuin vihdoin pääsi lomalle. Nukuinkin sitten aivan tavattoman pitkään tänä aamuna - varmaan viimeeksi 10 vuotta sitten olen nukkunut yli yhteentoista... Nyt tuntuu kuin kellon pitäisi olla vasta kolme, vaikka se tulee jo seitsemän. Sen siitä saa.

Tarttui kauppareissulta mukaan piikkimatto ja -tyyny. Kohta testataan. Rentoutusta ja helpotusta stressiin olisi kyllä tarvetta ollut menneenä talvena saada. Katsotaan täyttävätkö nuo lupauksensa.

Salilla ei ollut ketään, sain treenailla yksin. Selkäpäivä :) Ylätaljaliikkeen suoritusta päätettiin muuttaa hiukan normaalista pienestä takakenosta, tarkoituksena kohdistaa harjoitus mahdollisimman hyvin Latissimus Dorsi -lihaksiin eli juuri niihin joilla selkään saadaan leveyttä. Istun aivan pystyssä, enkä yhtään kallistu taakse alasvedossa, tanko siis hipoo nenää. Näin liike ainakin tuntuisi kohdistuvan parhaiten tuonne sivuihin. Tosin tässä ei pysty sitten laittamaan painoa yhtäpaljon, kun apuja ei tule taaksekalistuksen puuttuessa. Tuohon suorin jaloin maastavetoon tarvitsisi melkein nostoremmit, ei meinaa sormet jaksaa tankoa pidellä niin kauan, että selässä tuntuisi. Takaolkia tein myös tänään, jotta saadaan olkiinkin  tasapainoa. Etu- ja sivuosa kehittyvät avustaessa muita liikkeitä, mutta taakse kohdistuvia liikkeitä ei oikein ole, jotan tahtovat takaolat usein olla kuopalla. Lopuksi vatsaa istumaannousuin, koneella, rutistuksia ja jalkojen nostoja penkillä.

ylätalja leveä eteen (pystyssä) 30kg 14,  35kg 10, 10
alatalja  40kg 12,  45kg 10, 8
sjmv  20kg 10, 10, 10
hauis kp hammer  10kg 11,  12.5kg 8, 5
hauis talja w-tanko  25kg 12,  30kg 11,  35kg 8
takaolat kp 8kg 14,  10kg 10, 10

Päivän treeni  selkä-hauis-vatsa  Hr 120/257 kcal/50 %

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti