torstai 29. heinäkuuta 2010

Molskis ja loiskis

Salilla vierähtikin tänään kolme tuntia. Treenin jälkeen katseltiin vähän niitä rintaliikkeitä, viilattiin mun treeniohjelmaa ja sain hyviä vinkkejä taas. :D Uutta pökköä pesään. Varmaan ensimmäistä kertaa ikinä sain rintalihaksiin kunnon poltteen aikaiseksi. JES! Aina se on alkanut ennemmin tuntua ojentajissa tai olkapäissä. Nyt menee oikeaan osoitteeseen. Mahtavaa. Parhaiten sain sen aikaiseksi vipuvarsikoneessa, joten sitä penkin sijasta jatkossa. Penkissäkin sain sen lopulta tuntumaan, kun riittävän kauan ensin pumppasin. Täytyy vaan lämmittelysarjan aikana hakea aina tuntuma tuolla pummauksella - lyhyttä pumppausta lähes liikkeen loppuasennossa ja välillä äärivenytys vastakkaiseen suuntaan ja taas pumppausta, kunnes polttaa. Sen jälkeen normiliikerata ja kyllä tuntuu. Voiko tätä ihmettä tarpeeksi hehkuttaa :) Enpä olisi tuotakaan hoksinut. Muissa lihaksissa tuon poltteen saan aikaiseksi ihan normaalilla liikkeellä.

Olkapäät treenaan tästä lähtien ennen ojentajia, jotta jaksaa saada nekin pumppiin. Tahtoo ojentajien jälkeen olla vähän niin ja näin sen kanssa. Ja jaloissa lyhennetään sarjaa (JEEES! LUOJAN KIITOS!) Haetaan kohtuullisen suuret painot, joilla alkaisi toistomäärä asettua sinne 10-15 tienoille. Eli alkuun menee ehkä 10, mutta ei vaihdeta heti suurempaa painoa, kun alkaa mennä yli, vaan jatketaan sillä vielä kunnes alkaa mennä yli tuon 15. Kun ei ole tarkoitus liian pitkillä rajoilla lihaksia kadottaa :D. Eiköhän tuo selkä ja rinta ehdi kyytiin mukaan, nyt kun saatiin ne kuntoon.

Kummasti sitä on tottunut tähän jatkuvaan helteeseen, enää en edes huomaa, vaikka lämpötila on melkein 30. Tänään vaan on suhteellisen kova tuuli, josta päätellen säärintama lähestyy ja on tulossa taas ukkosmyräkkää. Itse ukkosesta kyllä pidän, en ole koskaan osannut pelätä (no, ehkä joskus lapsena). Toivotaan, ettei mitään kamalan ikäviä ukkosen tuhoja kuitenkaan ole tulossa.

Varsinaisesti tänään siis treenasin jalkoja ja loppuun pyöräilin. Nyt voi varmaan merkata ennätykseksi tuon 82kg koukistajissa, kun prässiä oli alla jo :) Tein myös pakarat tänään suurilla painoilla, kun yleensä olen tehnyt pidempää sarjaa. Täytyyhän sinnekin saada vähän muotoja :) Sykemittarin kanssa tuli perinteiset sählingit, eli se oli paussilla varmaan puolet treenistä. Tarvisin sellaisen, jossa on näppäinlukko :)

prässi  50kg 17, 80kg 11, 10
pakarakyykky  20kg 16,  30kg 10, 10
pohkeet seisten smith 50kg 20,  60kg 16, 15
ojentajat  48kg 12,  55kg 12,  61kg 12
koukistajat  68kg 12,  75kg 12,  82kg 10 pb
loitontajat  50kg 18,  55kg 16,  59kg 15
lähentäjät  41kg 20,  45kg 15,  50kg 14
ylätalja leveä eteen  40kg, 12,  45kg 8, 7

Päivän treeni  jalat 1h 20min  Hr 113/kcal 343/fat 55%

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti