keskiviikko 2. kesäkuuta 2010

Vauhtikestävyyttä

Juoksutekniikkaa hiottiin taas vauhtikestävyystreenissä. Eilisen salin jälkeen unohtui venyttely ja se alkumatkasta tuntui. Jalat oli kuin puupökkelöt. Aloitin 2-3 km hiljaa, lämmittelyvauhtia. Sen jälkeen 1-2km pätkissä jonkun verran normaalia kovempaa vauhtia. Ei siis lähes täysillä, kuten maksimikestävyystreenissä, vaan reilusti normaalia nopsempi juoksuvauhti, sellainen jota jaksaa vähän pidempään. Vauhtivedon jälkeen seuraa palautus hiljaisella juoksuvauhdilla, jotta syke tasaantuu. Palautus on vain puolet vedon pituudesta. Sen jälkeen alkaa uusi veto. Syke oli vedoissa noin 170, palautuksessa noin 150. Tein tälläkertaa vetoja 3-5 lenkin puoli välissä. Loppu pari kilometriä meni taas hiljaista jäähdyttelyvauhtia. Ensimmäisen vedon jälkeen huomasin, että jalat olivat vetreytyneet ja kuonat vauhdissa lähteneet lihaksista liikkeelle. Askel alkoi kulkea kepeämmin. Oikein mukava treeni tämä, ei ollenkaan niin inhottava kuin MK. Tässä syke ei saisi nousta liian korkeaksi, anaerobista tasoa ei saisi ylittää. Mulla tuo 170 vielä menee ylittämättä sitä. Kovin paljon siitä ei voi kyllä nostaa tai selvästi menee yli, väsähtää ja hapottaa.

Päivän treeni:  juoksu (VK) 7,8km  Hr 158/kcal 416/fat 30%

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti