sunnuntai 6. kesäkuuta 2010

Lenkki

Kahden todella pitkän pitkän lenkin jälkeen hiukan lyhyempi pitkä lenkki :) Ja nyt en vahdannut sykemittaria, vaan annoin mennä ihan sillä vauhdilla kuin hyvältä tuntui. Tasavauhtinen lenkki siis kuitenkin. Pakko sen verran sykemittaria kuitenkin on vahtia, ettei se jämähdä johonkin tiettyyn lukuun tai näytä 228 tai 40, kuten sillä on tapana, jos se ei saa kunnon yhteyttä. Vanhanmallinen lähetin on vähän kehnosti istuva. Joskus uusin sen sellaiseen, joka mittaa juostun matkankin :) Nyt siitä ei juuri muuta tietoa irtoa kuin alla olevat luvut.

Syke oli näköjään tuolla 160 tienoilla, mikä siis vielä tuntui helpolta menolta mulle. Tosin se on todettava, etten tuolla vauhdilla välttämättä sitä puolimaratonia jaksa....  Tuolla vauhdilla aika olisi 2h 15 min. Ainakin täytyisi tilata kuurosateinen päivä, lämpötila enintään 20, mieluummin alle.

Ylämäet pyrin nykyään juoksemaan reippaasti, ei siis mitenkään täysillä, mutta yritän pitää vauhdin vähintään samana kuin tasaisella, ehkä jopa aavistuksen nostaa. Mulla kun tuppaa aina vauhti hyytymään mäissä. Ennen ei millään jaksanut kiriä mäkeä ylös vaan sitä hissutteli ja oli sitten ihan poikki ylhäällä. Nyt huitaisen ne rivakammin ja hölkyttelen sitten rennommin mäen jälkeen ja tasailen pulssia. Se on tepsinyt. Mäet ei enää tunnu niin kamalilta.

Oikein hyvä juoksu oli taas. Kyllä nyt Norjan lohi, potut, porkkana ja ruusukaali maistuu. Tuntuu, että tuo pe ylävartalo, la spinni ja su lenkki toimii todella hyvin. Juoksu kulkee alusta asti. Totesin muuten, että viime ylävartalotreenin jälkeen ranne ei juurikaan kipeytynyt. Kyllä siihen joissakin asennoissa vielä hiukan sattuu, mutta treeniä se alkaa jo kestää. Siispä haaveissa kajastaa taas kohta alkava kova salitreeni, entistä suuremmalla body fitness -innolla :D  Huomenna ansaittu lepopäivä.

Päivän treeni: juoksu pitkä (TV)  8,5km 54min  Hr 160/kcal 431/fat 30%

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti