sunnuntai 30. toukokuuta 2010

Pitkää matkaa

Jälleen oli pitkä lenkki päivän teemana. Matka oli sama 17,7km ja taas se taittui aavistuksen yli kahteen tuntiin, hissukseen mukavalla vauhdilla. Täytyy sanoa, että on kyllä mukavaa tuo rauhallisella vauhdilla juokseminen. Hidasvauhtinen lenkki tuo ihan uuden ulottuvuuden treeneihin. Katsoin taas, että syke pysyy mielellään alle 150. Sitä jaksaa ihan kummasti, poppikoneessa mukana vanhoja nostalgisia kasarikappaleita :) Tällä kertaa polvissa ja nilkoissa ei tuntunut yhtä paljon kuin viimeeksi. Auttoi varmaan sekin, kun sen lisäksi, että pyörittelen hartioita, juoksin silloin tällöin kantapää pakaraan -juoksua. Kai se sen verran vetreytti ja venytti noita polvien alla olevia jänteitä, etteivät kiristelleet. Samoin ylikorostin nilkan oikaisua takajalassa ja toin nilkan takaisin eteen joko ulko- tai sisäkautta, eli pyörittelin niitä juostessa. Tarkkailin enemmän myös tienpintaa. Hiekkatie on usein kovin sivukalteva ja samalla syrjällä juoksu alkaa tuntua nilkoissa. Yritin juosta tasaisella kohtaa tai vaihtaa toiselle puolelle tietä välillä. Siispä taas aivan mahtava lenkki.

Tällä vauhdilla tosin puolimaratoni vie 2,5h... mitä tapahtuu, jos kiristän vauhtia - jaksanko koko matkan? Täytyy toivoa että vauhtikestävyys- ja maksimikestävyystreeneistä on siihen apua. Pitkällä lenkillä jalat tottuu pitkän matkan aiheuttaman rasitukseen. Monenlaista treeniä tarvitaan.

Lauantaina aamuspinni muuten jatkuu. Pyörän pitäisi saapua tiistaina tai keskiviikkona :) Taisin vetäistä liian ison annoksen kiinalaista... alkaa ramaista...

Päivän treeni:  juoksu pitkä (TV) 17,7km  Hr 153/kcal 939/fat 35%

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti